Antioxidanten

Met behulp van een laser kunnen onderzoekers in real-time bij jou zien hoe het gesteld is met de antioxidant niveaus in je lijf.

 

En de resultaten zijn schrikbarend!

 

Zodra je lijf ook maar eventjes stress ervaart kelderen je niveaus.

 

Heb je het even flink koud?

Loop je langs de snelweg en adem je flink wat uitlaatgassen in?

Slaapgebrek?

 

Allemaal stress voor je lijf waardoor er een flink beroep wordt gedaan op je antioxidantvoorraad.

 

Als je bijvoorbeeld dierlijke producten eet, dan stijgt het gehalte aan vrije radicalen en geoxideerd vet in je bloedbaan flink.

 

Resultaat? Je voorraad antioxidanten is er binnen twee uur doorheen gejaagd.

Het kan soms wel drie dagen duren voordat je voorraad weer op pijl is.

 

 

Zelfs gewone lichaamsprocessen, zoals het verteren van eten en omzetten in energie, bewegen en een beetje schrijven creëert al vrije radicalen.

 

Allemaal geen enkel probleem want de win-in methode zit bomvol antioxidanten!

 

Nou is het dieet van de meeste Nederlanders niet bepaald rijk aan antioxidanten.

 

Dat weten we, omdat onderzoekers een lijst van meer dan 3000 producten hebben beoordeel op antioxidantwaarde.

 

Waar fruit, bladgroen en kruiden soms antioxidant waarden halen van bijna 3000(!), heeft het beste scorende dierlijke product een maximale waarde van: 1.

Sommige gebak scoort zelfs beter met 4 punten! Zou er een aardbei op hebben gezeten ;-)?!

 

  • Zuivel gemiddeld 0,14 maximaal 0,76 punten
  • Eieren gemiddeld 0,04 maximaal 0,16 punten
  • Vis gemiddeld 0,11 maximaal 0,65 punten
  • Vlees gemiddeld 0,31 maximaal 0,85 punten
  • Granen gemiddeld 1,09 maximaal 4,84 punten
  • Fruit en groenten gemiddeld 11 maximaal 2897 punten

 

Stel we beginnen de dag met een bakkie IJslandse yoghurt met muesli dan sprokkelen we met een beetje geluk, naar boven afgerond, zo’n 5 puntjes bij elkaar.

 

Stel we beginnen met een groene win-win smoothie (bananen, spinazie, basilicum of munt, citroen en versieren met wat acai poeder, goji bessen, moerbeien, blauwe bessen etc) dan hebben we al snel meer dan 1200 punten bij elkaar.

 

Het leuke is: dan moet de rest van de dag nog komen!

 

Die extra punten ga je voelen!

 

Ook ervaren?

 

Stap over schuld en schaamte en alleen-doe-tactiek heen, deel je verhaal met mij! Vraag hier snel een gesprek aan.

 

Vrolijke groet en veel liefs, Janneke

 

DE WIN-WIN METHODE | VOOR WINNAARS | ZONDER VERLIEZERS

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je nu in voor het aller gezondste leesvoer.

STOP. Dit supergezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

Het kan confronterend zijn. Maar je wordt er wel een nóg leuker mens van. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Schrijf je nu in voor gezond leesvoer.

STOP. Dit super gezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

!
!
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll naar top