Bananen suikers

“Maar als die suikers in bananen dan?!”

 

Dat is precies wat je wil.

 

Huh?

 

Je lijf is gemaakt voor fruitsuikers.

 

Je lever, medeverantwoordelijke voor de vetverbranding, kan niet goed functioneren zonder fruitsuikers.

Je nieren, medeverantwoordelijk voor het gezond houden van je bloedsuikerspiegel, kunnen niet goed functioneren zonder fruitsuikers.

Je brein, medeverantwoordelijk voor de kwaliteit van je keuzes, kan niet goed functioneren zonder fruitsuikers.

Je spieren? Try before you die, hoe lekker die ineens gaan bij een dieet rijk aan bananen.

 

 

Alle negatieve verhalen over suiker, gaan over geraffineerd suiker. Dat is suiker UIT de natuurlijke context, ontdaan van vocht, vitaminen, mineralen en de gezonde vetzuur creërende wateroplosbare vezels.

 

Bananen geven je een crazy hoge ROI (Return On Investment).

 

Als we bijvoorbeeld de ORAC schaal nemen (Oxygen Radical Absorbance Capacity) scoort 100 gram banaan 795 punten!

100 gram zalm? 30 puntjes.

Eitje? 20 punten.

 

Stel je eet een kom cornflakes zonder fruit, dan ontstaan er binnen 2 uur zoveel vrije radicalen dat er oxidatieve stress ontstaat. Combineer je het met bananen dan lossen die antioxidanten in bananen die stress weer op.

 

En als je suikerziekte hebt?

 

Voor een studie werden diabetici random in 2 groepen verdeeld. Groep 1 moest minimaal 2 stuks fruit per dag eten. Groep 2 maximaal 2 stuks. De groep die naar max 2 stuks fruit ging verslechterde zo ten opzichte van de 2+ stuks fruit dat de onderzoekers concludeerden: dat de inname van fruit niet mag worden beperkt bij patiënten met diabetes type 2!

 

Bananen bij een maaltijd verlagen juist je bloedsuikerspiegel.

 

 

Okay, maar is tien bananen voor een ‘gewoon iemand’ niet gewoon TE veel? Een citaat uit de Harvard Health Letter: “De voedingsproblemen van fructose en suiker ontstaan wanneer ze aan voedsel worden toegevoegd. Fruit daarentegen is in elke hoeveelheid gunstig. ”

 

Keer op keer blijkt. Hoe meer van je calorieën uit fruit, hoe beter voor alles. Beter voor je vetpercentage, bloeddruk, insulineniveaus, triglyceriden en cholesterol.

 

Dat zien we duidelijk terug bij mensen die met behulp van de win-win methode ook in overeenstemming gaan eten met hun anatomie. Binnen no-time zien we significante verbetering van al die waarden!

 

Zoek maar eens een medicijn die dat ook kan 😉

 

Lees meer over hoe een dieet rijk aan fruit jou EXTREEM gezond en gelukkig kan maken in mijn boeken EET WIN WIN en SUPERSNEL HERSTEL. Bestel ze hier!

 

Vrolijke groet en veel liefs, Janneke

DE WIN-WIN METHODE | VOOR WINNAARS | ZONDER VERLIEZERS

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je nu in voor het aller gezondste leesvoer.

STOP. Dit supergezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

Het kan confronterend zijn. Maar je wordt er wel een nóg leuker mens van. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Schrijf je nu in voor gezond leesvoer.

STOP. Dit super gezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

!
!
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll naar top