Hoe jij sneller kan herstellen met het WIN-WIN dieet!

Een groot deel van Nederland is vanbinnen chronisch ontstoken.

 

Nou is er in principe niets mis met een beetje ontsteking.

 

Een ontsteking is een natuurlijke immuunreactie van ons lichaam op ‘schade’ of indringers.

 

Zelfs keihard trainen veroorzaakt een ontsteking.

 

Een acute vorm van ontsteking, zoals na het verzwikken van je rug, een bacteriële infectie of de schade die ontstaat na je training, is cruciaal en een noodzakelijk onderdeel van je herstel.

 

Geef je de boel rust, eet en slaap je goed? Dan ben je sterker en sneller dan voor die tijd. Doe je dat niet en een ontsteking loopt uit de hand of wordt chronisch, dan raak je geblesseerd, moe moe moe en uiteindelijk ziek.

 

 

Vulling veroorzaakt acute én chronische ontstekingen.

Voeding lost ontstekingen op.

 

Diëten met dierlijke producten vallen in de eerste categorie.

1 broodje hamburger kan je ontstekingswaarden met 70% verhogen.

 

Fruit en planten daarentegen bevatten soms wel tot 64x hogere ontstekingsremmende stoffen dan dierlijk producten.

 

Overstappen naar een win-win dieet vermindert binnen drie weken je ontstekingswaarden al snel met 30%!

 

DAT VOEL JE DIRECT.

 

 

Het is dus niet verrassend dat talloze onderzoeken aantonen dat de ontstekingsremmende magic van fruit en planten helpt om pijn, spierschade en ontstekingen sterk te verminderen. Hierdoor herstel je significant sneller wat je (sport) prestaties allemaal prettig kan verbeteren.

 

Meld je snel aan voor 1-op-1 coaching zodat we er samen tegen aan kunnen gaan! Ik heb er zin in!

 

Vrolijke groet en veel liefs, Janneke

 

 

DE WIN-WIN METHODE | VOOR WINNAARS | ZONDER VERLIEZERS


 

BRONNEN:

 

Tarazona-Díaz MP, Alacid F, Carrasco M, Martínez I, Aguayo E. Watermelon juice: potential functional drink for sore muscle relief in athletes. J Agric Food Chem. 2013 Aug 7;61(31):7522-8.

 

Trombold JR, Reinfeld AS, Casler JR, Coyle EF. The effect of pomegranate juice supplementation on strength and soreness after eccentric exercise. J Strength Cond Res. 2011 Jul;25(7):1782-8.

 

Hutchison AT, Flieller EB, Dillon KJ, Leverett BD. Black currant nectar reduces muscle damage and inflammation following a bout of high-intensity eccentric contractions. J Diet Suppl. 2016 Aug;13(1):1-15.

 

Bowtell JL, Sumners DP, Dyer A, Fox P, Mileva KN. Montmorency cherry juice reduces muscle damage caused by intensive strength exercise. Med Sci Sports Exerc. 2011 Aug;43(8):1544-51.

 

Howatson G, McHugh MP, Hill JA, Brouner J, Jewell AP, van Someren KA, Shave RE, Howatson SA. Influence of tart cherry juice on indices of recovery following marathon running. Scand J Med Sci Sports. 2010 Dec;20(6):843-52.

 

Moreira Alves RD, Boroni Moreira AP, Macedo VS, Bressan J, de Cássia Gonçalves Alfenas R, Mattes R, Brunoro Costa NM. High-oleic peanuts: new perspective to attenuate glucose homeostasis disruption and inflammation related obesity. Obesity (Silver Spring). 2014 Sep;22(9):1981-8.

 

Thomas DT, Erdman KA, Burke LM. American College of Sports Medicine Joint Position Statement. Nutrition and athletic performance. Med Sci Sports Exerc. 2016 Mar;48(3):543-68.

 

Kanter M. High-quality carbohydrates and physical performance: Expert panel report. Nutr Today. 2018 Oct;53(1):35-9.

 

Masson G, Lamarche B. Many non-elite multisport endurance athletes do not meet sports nutrition recommendations for carbohydrates. Appl Physiol Nutr Metab. 2016 Jul;41(7):728-34.

 

Clark M, Reed DB, Crouse SF, Armstrong RB. Pre- and post-season dietary intake, body composition, and performance indices of NCAA division I female soccer players. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2003 Sep;13(3):303-19.

 

Jenner SL, Buckley GL, Belski R, Devlin BL, Forsyth AK. Dietary Intakes of Professional and Semi-Professional Team Sport Athletes Do Not Meet Sport Nutrition Recommendations — A Systematic Literature Review. Nutrients. 2019 May;11(5):1160.

 

Butki BD, Baumstark J, Driver S. Effects of a carbohydrate-restricted diet on affective responses to acute exercise among physically active participants. Percept Mot Skills. 2003 Apr;96(2):607-15.

 

Keith RE, O’Keeffe KA, Blessing DL, Wilson GD. Alterations in dietary carbohydrate, protein, and fat intake and mood state in trained female cyclists. Med Sci Sports Exerc. 1991 Feb;23(2):212-6.

 

White AM, Johnston CS, Swan PD, Tjonn SL, Sears B. Blood ketones are directly related to fatigue and perceived effort during exercise in overweight adults adhering to low-carbohydrate diets for weight loss: a pilot study. J Am Diet Assoc. 2007 Oct;107(10):1792-6.

 

Westerterp KR. Diet induced thermogenesis. Nutr Metab (Lond). 2004 Aug;1(1):5.

 

Barnard ND, Goldman DM, Loomis JF, Kahleova H, Levin SM, Neabore S, Batts TC. Plant-based diets for cardiovascular safety and performance in endurance sports. Nutrients. 2019 Jan;11(1): pii: E130.

 

Vogel RA. Brachial artery ultrasound: a noninvasive tool in the assessment of triglyceride-rich lipoproteins. Clin Cardiol. 1999 Jun;22(6 Suppl):II34-9.

 

Naghedi-Baghdar H, Nazari SM, Taghipour A, Nematy M, Shokri S, Mehri MR, Molkara T, Javan R. Effect of diet on blood viscosity in healthy humans: a systematic review. Electron Physician. 2018 Mar;10(3):6563-70.

 

Ernst E, Pietsch L, Matrai A, Eisenberg J. Blood rheology in vegetarians. Br J Nutr. 1986 Nov;56(3):555-60.

 

Bae JH, Bassenge E, Kim KB, Kim YN, Kim KS, Lee HJ, Moon KC, Lee MS, Park KY, Schwemmer M. Postprandial hypertriglyceridemia impairs endothelial function by enhanced oxidant stress. Atherosclerosis. 2001 Apr;155(2):517-23.

 

Domínguez R, Cuenca E, Maté-Muñoz JL, García-Fernández P, Serra-Paya N, Estevan MC, Herreros PV, Garnacho-Castaño MV. Effects of beetroot juice supplementation on cardiorespiratory endurance in athletes. A systematic review. Nutrients. 2017 Jan;9(1):43.

 

Cantwell M, Elliott C. Nitrates, nitrites and nitrosamines from processed meat intake and colorectal cancer risk. J Clin Nutr Diet. 2017 Dec;3:27.

 

Mosher SL, Sparks SA, Williams EL, Bentley DJ, Mc Naughton LR. Ingestion of a nitric oxide enhancing supplement improves resistance exercise performance. J Strength Cond Res. 2016 Dec;30(12):3520-4.

 

Domínguez R, Maté-Muñoz JL, Cuenca E, et al. Effects of beetroot juice supplementation on intermittent high-intensity exercise efforts. J Int Soc Sports Nutr. 2018 Jan;15:2.

 

Beavers KM, Brinkley TE, Nicklas BJ. Effect of exercise training on chronic inflammation. Clin Chim Acta. 2010 Feb;411(11-12):785-93.

 

Baker ME, DeCesare KN, Johnson A, Kress KS, Inman CL, Weiss EP. Short-term Mediterranean Diet improves endurance exercise performance: A randomized-sequence crossover trial. J Am Coll Nutr. 2019 Feb;13:1-9.

 

Erridge C, Attina T, Spickett CM, Webb DJ. A high-fat meal induces low-grade endotoxemia: evidence of a novel mechanism of postprandial inflammation. Am J Clin Nutr. 2007 Nov;86(5):1286-92.

 

Harte AL, Varma MC, Tripathi G, McGee KC, Al-Daghri NM, Al-Attas OS, Sabico S, O’Hare JP, Ceriello A, Saravanan P, Kumar S, McTernan PG. High fat intake leads to acute postprandial exposure to circulating endotoxin in type 2 diabetic subjects. Diabetes Care. 2012 Feb;35(2):375-82.

 

Hever J. Plant-based diets: A physician’s guide. Perm J. 2016 Jul;20(3):15–082.

 

De la Monte SM, Tong M. Mechanisms of nitrosamine-mediated neurodegeneration: potential relevance to sporadic Alzheimer’s disease. J Alzheimers Dis. 2009 Aug17(4):817-25.

 

Ricker MA, Haas WC. Anti-inflammatory diet in clinical practice: A review. Nutr Clin Pract. 2017 Jun;32(3):318-25.

 

Li Z, Wong A, Henning SM, Zhang Y, Jones A, Zerlin A, Thames G, Bowerman S, Tseng CH, Heber D. Hass avocado modulates postprandial vascular reactivity and postprandial inflammatory responses to a hamburger meal in healthy volunteers. Food Funct. 2013 Feb 26;4(3):384-91.

 

Carlsen MH, Halvorsen BL, Holte K, Bøhn SK, Dragland S, Sampson L, Willey C, Senoo H, Umezono Y, Sanada C, Barikmo I, Berhe N, Willett WC, Phillips KM, Jacobs DR Jr, Blomhoff R. The total antioxidant content of more than 3100 foods, beverages, spices, herbs and supplements used worldwide. Nutr J. 2010 Jan;9:3.

 

Sutliffe JT, Wilson LD, de Heer HD, Foster RL, Carnot MJ. C-reactive protein response to a vegan lifestyle intervention. Complement Ther Med. 2015 Feb;23(1):32-7.

 

 

Campbell TC. A plant-based diet and animal protein: questioning dietary fat and considering animal protein as the main cause of heart disease. J Geriatr Cardiol. 2017 May;14(5):331-7.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je nu in voor het aller gezondste leesvoer.

STOP. Dit supergezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

Het kan confronterend zijn. Maar je wordt er wel een nóg leuker mens van. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Schrijf je nu in voor gezond leesvoer.

STOP. Dit super gezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

!
!
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll naar top