Hoe JIJ van die snoep en snaai drang afkomt!

Eigenlijk ging het heel goed met haar.

Slank.

Okay, iets meer aan het wandelen en iets minder aan het rennen.

Maar verder erg gezond.

 

Toch knaagde er wat.

 

Die vervelende drang ’s avonds na het eten te snoepen en te snaaien.

“Alsof je nog wat mist…”

 

Na een paar minuten bellen kwamen we erachter dat ze aan intermitting fasting (IF) doet…

 

Ontbijt om 12:00 uur.

Lunch 15:00 uur.

Tussendoortje om 17:00 uur.

Diner om 18:00 uur

 

EN DAN BEGON ALS HET TEGENZAT HET GESNAAI.

 

Die irritante drang naar chocolade, snoep en koek.

 

 

Kijk, uit het gros van de onderzoeken waaruit blijkt dat IF op korte termijn voordelen kan hebben voor te dikke muizen, blijkt uit onderzoeken op: te dikke mannetjes(!) muizen.

 

Vrouwtjes muizen raken hormonaal zo in de war van IF, daar is geen ‘normaal’ onderzoek meer mee te doen.

 

De betere onderzoeken bij mensen laten zien dat eten in de avond en nacht significant dikker maakt.

 

En weet je wat ik nou zo erg vind?

 

Dat vrouwen aan zichzelf gaan twijfelen als ze (natuurlijk) stront chagrijnig worden van IF en tijdens het trainen niet meer vooruit zijn te fikken.

 

Keep in mind: er is niet mis met jou! Er is iets mis met je strategie.

 

Je strategie staat haaks op de natuur en jouw natuur.

 

 

De beste onderzoeken, gepubliceerd in de meest gerespecteerde wetenschappelijke tijdschriften adviseren unaniem hetzelfde over welk eten je dik en ziek maakt en welke voeding je fit en energiek.

 

Je organen hebben om goed te functioneren na een lange nacht fruit nodig.

Vocht. Vitaminen. Mineralen. Essentiele suikers.

 

Het recept voor gezondheid?

 

Stevig ontbijten.

Flink lunchen en goed dineren.

Tussendoor fruit.

Na het diner rond 18:00 uur stoppen met eten.

Vooral koolhydraten.

Zo’n 10% van je calorieën uit plantaardige vetten en eiwitten.

De hele nacht lekker vasten en vet verbranden.

 

En direct nadat je opstaat is het tijd voor BREAK-FAST.

 

Dat snaaien ontstaat omdat je in de ochtend te weinig suikers hebt gegeten.

Het leuke van in de ochtend eten: het geeft je meer energie en het is veel moeilijker om van die calorieën vet te worden. Win-win.

 

Vrolijke groet en veel liefs, Janneke

 

DE WIN-WIN METHODE | VOOR WINNAARS | ZONDER VERLIEZERS

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je nu in voor het aller gezondste leesvoer.

STOP. Dit supergezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

Het kan confronterend zijn. Maar je wordt er wel een nóg leuker mens van. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Schrijf je nu in voor gezond leesvoer.

STOP. Dit super gezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

!
!
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll naar top