Meer over intermitterend fasting…

Je hebt het druk met werk en thuis.

 

Je bent misschien net niet helemaal fit.

 

Iets te druk in je kop.

Net iets te weinig energie in het lijf.

En als je Google en je personal trainer moet geloven komt dat omdat je te veel ‘suikers’ eet, te weinig vet en eiwit en sowieso veel te veel eetmomenten hebt.

 

Grote kans dat je daarom nu aan intermitting fasting (IF) doet…

 

Waarschijnlijk sla je je ontbijt over, eet je extra veel eiwitten en vetten.

Voor spierbehoud, extra vetverbranding en schone cellen. Toch?

 

Slim?

 

Het gros van de onderzoeken waaruit blijkt dat IF op korte termijn voordelen kan hebben voor te dikke muizen, blijkt uit onderzoeken op: te dikke mannetjes(!) muizen.

 

Waarom? Vrouwtjes muizen raken hormonaal zo in de war van IF, daar is geen ‘normaal’ onderzoek meer mee te doen.

 

Wat zeggen de betere onderzoeken bij mensen?

 

Dat op de lange termijn mensen die regelmatig in de avond en nacht eten dikker zijn en (dus) een grotere kans op leefstijlziekten hebben.

 

En weet je wat ik nou zo erg vind?

Dat vrouwen aan zichzelf gaan twijfelen als ze (natuurlijk) stront chagrijnig worden van IF en tijdens het trainen niet meer vooruit zijn te fikken.
“Ik doe het vast niet goed…”
“Waarom werk het voor ‘iedereen’ en ben ik er mentaal te slap voor?”

 

Keep in mind: er is niet mis met jou! Er is iets mis met je strategie.

Je strategie staat haaks op de natuur en jouw natuur.

Je werkt niet samen met je lijf, maar tegen je lijf.

En daarom geeft het lijf gelukkig een signaal.

 

De beste onderzoeken, gepubliceerd in de meest gerespecteerde wetenschappelijke tijdschriften adviseren unaniem hetzelfde over welk eten je dik en ziek maakt en welke voeding je fit en energiek.

 

Gezond? Stevig ontbijten. Flink lunchen en goed dineren. Na 18:00 stoppen met eten. Moet jij eens opletten hoeveel zin je hebt in ontbijt!

Voed jezelf royaal met fruit en planten. Ben matig met plantaardige vetten en eiwitten (beide zo’n 10% van je calorieën).

 

Deze win-win methode gezond en vrolijk integreren in je eigen leven? Voor meer rust in je hoofd en energie in je lijf?  Vraag snel hier een gesprek met mij aan, dan gaan we samen aan de slag!

 

Vrolijke groet en veel liefs, Janneke

DE WIN-WIN METHODE | VOOR WINNAARS | ZONDER VERLIEZERS

BRONNEN:

 

Stenvers, D. J., Scheer, F. A., Schrauwen, P., la Fleur, S. E., & Kalsbeek, A. (2019). Circadian clocks and insulin resistance. Nature Reviews Endocrinology, 15(2), 75-89.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je nu in voor het aller gezondste leesvoer.

STOP. Dit supergezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

Het kan confronterend zijn. Maar je wordt er wel een nóg leuker mens van. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.

Schrijf je nu in voor gezond leesvoer.

STOP. Dit super gezonde leesvoer is alleen voor vrolijke changemakers! Voor winnaars. Zonder dat anderen daarvoor hoeven te verliezen. Eerlijk zijn: ben jij klaar voor persoonlijke groei en ontwikkeling? Ben je 'ready for positive change'?

!
!
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll naar top